fredag 10 april 2015

Frågor om mig - Del1

1. Om du fick äta middag med vem som helst i värden - vem skulle det vara?
Jag är inte speciellt bra på kändisar och har ingen direkt idol varken inom musik, film, eller annan kategori. Men nog finns det väl någon snygging att äta middag med?

2. Skulle du vilja vara känd? På vilket sätt? 
Inte känd, så himla jobbigt det verkar, men kanske ihågkommen för något bra man gjort, personer som gör gott för andra, engagerar sig i folk bryr sig om andra. På så sätt kan jag vara känd.

3. Innan du ringer ett telefonsamtal - över du ibland på vad du ska säga? Varför? 
Oja, alldeles för ofta, tänker igenom samtalet, testar olika sätt att säga saker på. Varför, för att känna mig mer säker på att samtalet ska flyta på i den riktigt jag vill.

4. Hur ser en perfekt dag ut för dig?
Vaknar hyfsat tidigt efter en natt utan allt för många uppvaktningar. Går till gymmet och kör ett riktigt jobbigt pass. Går hem för en stor frukost och då är förhoppningsvis resten av familjen också uppe. Hittar på någon rolig aktivitet tillsammans med barnen. Träffar vänner och äter middag tillsammans och snackar skit resten av kvällen. Nattar barn och landar i soffan med karln. Det behöver inte vara så märkvärdigt.

5. När sjöng du senast för dig själv? Och för någon annan? 
Sjöng i bilen idag, först med full bil och sedan i tom bil.

6. Om du levde tills du var 90 år och fick välja, skulle du vilja leva de sista 60 åren med din 30-årings kropp eller hjärna?
Min 30-åriga kropp. Erfarenheterna vill jag inte missa men kroppen får gärna hålla sig ung.

7. Har du en hemlig känsla av hur du kommer dö?
Nej inte det. Men jag hoppas för min egen skull att det blir snabbt och smärtfritt men för alla runt omkring mig att vi får en fin sista tid tillsammans där vi alla hinner "förbereda" oss.

8. Tre saker du och din partner har gemensamt. 
Vi har ett helt liv tillsammans , det är mer än tre saker.

9. Vad är du mest tacksam för  livet?
Mina älskade småtroll.

10. Om du fick ändra på något i din uppväxt - vad skulle det vara?
Det är svårt att se hur mitt liv sett ut om allt varit annorlunda, jag önskade någon gång i mina yngre dagar att vi skulle vara en hel familj, mamma, pappa, barn men det önskar jag inte längre. Jag har haft det perfekt med mamma och skulle inte vilja haft det annorlunda.

11. Beskriv din livshistoria så detaljerat som möjligt med 10 ord.
Stark, framåt, träning, resor, familj, tårar, avsked, kärlek, barn, rastlös.

12. Om du vaknade imorgon och hade fått en ny förmåga eller egenskap - vad hoppas du det skulle vara?
Se in i framtiden.

Inga kommentarer: