söndag 12 april 2015

Frågor om mig - Del 2

13. Om en kristallkula skulle spå sanningen om dig, ditt liv, din framtid, eller något annat - vad skulle du vilja veta? 
Egentligen skulle jag vilja veta allt, var kommer jag jobba, blir det mer plugg, blir det fler barn, hur går det för barnen när dom blir större, får vi barnbarn, kommer vi vara friska. Ja men sånt man funderar på lite nu och då, samtidigt vill jag inte veta något alls. Kluven i frågan.

14. Finns det något du länge drömt om att göra? Varför har du inte gjort det?
Jag drömmer om att fortsätta plugga men på en helt annan bana - ekonomiskt inte riktigt hållbart i dagsläget.
Ett till barn - man ska vara två om den saken sägs det.
En träningsresa, en vecka i solen med bara en massa träning och härliga människor - svårt att lämna familjelivet och bara dra, lite pengar behövs också.
En långresa med familjen, Thailand, Usa, Australien - pengarna...

15. Vad är det största du uppnått i livet?
Barnen!

16. Vad värdesätter du mest i en vänskap?
Ärlighet. Att man inte behöver ses eller prata med varandra allt för ofta men ändå veta att personen finns där. Tystnad.

17. Vilket är ditt lyckligaste minne?
Ett går inte att välja.

18. Vilket är ditt värsta, svåraste minne?
April 2009, en lång tung tid och det gör mig fortfarande ledsen.

19. Om du visste att du skulle dö om ett år från idag - skulle du ändra något i ditt liv nu? Vad och varför?
Jag skulle sluta jobba och spendera allt vaken tid med dom som betyder mest för mig. Resa jorden runt och uppleva allt fint som finns.
Varför, ja inte vill jag spendera mitt sista år med att jobba och spela tetris för att ro ihop tillvaron i alla fall.

20. Vad betyder vänskap för dig?
Mycket.

21. Vilken roll spelar kärlek och uppskattning i ditt liv?
Mer.

22. Hur nära och varm var din ursprungsfamilj?
Väldigt nära, än idag. En fin, varm, stabil, omtänksam och kärleksfull familj.

23. Hur är din relation till din mamma? 
Bäst!

24. Dela med dig av ett pinsamt ögonblick från ditt liv.
Jag har säkert gjort mängder med pinsamma saker, men ingenting jag själv riktigt skämts ordentligt över.

25. När grät du senast inför någon annan? När grät du i ensamhet?
Det var länge sedan, men gråter jag inför någon är det karln.

26. Ditt hus börjar brinna. Efter att du har räddat de du älskar och eventuella husdjur så har du tid att rädda en enda sak att ta med. Vad skulle det bli då?
Alla foton, de mesta saker i huset går att köpa nytt men alla minnen i bilderna går inte att återskapa.



Inga kommentarer: