lördag 24 januari 2015

Följetången - min hals!

I två års tid har jag haft återkommande ont i halsen! Jag har vilat, fått olika mediciner, tränat ändå, vilat mer men mest har jag varit arg, sur, frustrerad och nu riktigt jäkla trött på eländet!
2013 142 dagar med ont i halsen, 2014 102 dagar!
Det är inte ok!
Jag är väl en sån som inte direkt gynnas av att jobba där jag jobbar, knackar på hos läkaren, får en kvickfix och sen är det bra, ett tag!

I torsdags på fikat bestämde läkaren att jag skulle boka en tid, och igår satt vi ner ostört i 45 minuter!
Mest troligtvis är det många olika faktorer bakom mitt halsont, nedsatt immunförsvar pga ännu fler olika saker men efter konsultation med ÖNH-jouren lät det som de kan bli en operation av tonsillerna iaf! Det tar inte bort stressen, sömnbristen eller alla sjuka patienter jag träffar dagligen men förhoppningsvis blir det bättre!
Men bäst av att var att överläkaren tyckte jag kunde träna försiktigt, ingen maxning, inga riktigt hårda intervaller, men lätt styrketräning så länge det inte blev värre och jag kände att det var ok!

Det är känslan efteråt jag vill åt! 

Inga kommentarer: