onsdag 16 juli 2014

Älskar semester!

Men jag är en rutinmänniska, som dessutom älskar att planera och ha koll på allt!
Semester för mig är tid där vi kan göra vad vi vill, när vi vill och spontan kan jag gärna vara!
Men jag ställer klockan på morgonen, visserligen på 07.20 istället för 05.20!
Tränar, äter frukost, ser till så vi äter lunch, mellis och middag!
Barnen ska isäng i bra tid, cirka 1 timme senare än vanligt men då ska alla ligga i sina sängar så det blir tyst och lugnt, "vuxentid" en stund innan vi själva lägger oss!
Jätteviktigt tycker jag, helgalet tycker andra!
Men för mig är den ensamma tiden på kvällen bra mycke viktigare än lång sovmorgon!

Imorse klev jag upp runt 7.30 åt en smörgås och cyklade till gymmet!
Idag tog jag mig in och körde gårdagens tänkta pass! Har en känsla av att jag kanske inte vill röra mig så mycket imorrn, iaf inte sätta mig ner eller gå i trappor 
Frukost nummer två är i magen, smoothie och ett ägg och nu sitter jag i uterummet med en kopp te och lyssnar på regnet som smattrar mot taket!

Dagens plan är handling på Maxi och lite matlagning som förberedelse för husvagnstrippen! 

Inga kommentarer: