måndag 2 juni 2014

En strålande dag!

Planeringsdag för dagmammorna och jag har varit ledig med lillprinsen!
Vi började med en morgonpromenad när storbarnen var lämnade på skolan!

Hemma igen tog vi tag i röran, städade undan, bäddade sängar, dammsugade, städade toan, startade en tvätt och röjde upp i köket!
När alla måste var gjorde satte jag mig i solen med frukosten! 

En stund senare kom P och lillprinsens kompis S, vi traskade iväg till lekparken, mötte upp mamma och även A och S kompis H men mamma J var där!
Efter dryga timmens lek gick vi på pizzerian och beställde mat, pizza till vissa och sallad till andra, som vi intog på vår altan!
Vi lät barnen leka på och vi vuxna surrade!

Till middag kom mamma och T och höll mig och barnen sällskap, hemmagjord pizza på tortillabröd med aioli! Så himla gott!

Vi avslutade middagen med en promenad i solen och glass utanför affären!


Lillskruttan följde med moster hem, lillprinsen sover och jag och storgrabben väntar på att karln i huset ska komma hem så jag kan gå på en promenad!




Inga kommentarer: