söndag 18 maj 2014

Toughest!

Igår var det dags, Toughest, 8 km 40 hinder!
Taggad till tusen men med vetskapen om 6 veckors lång förkylning och lungor som behövde antibiotika. Träningen innan blev alltså inte som planerad!
På startlinjen stod vi taggade till tusen men fasade redan för första hindret! 

Efter dryga 1km fick jag astmakänningar efter gyttjebadet och en backe andades jag som genom ett litet sugrör. Vid 2 km tänkte jag tanken, nä jag ger upp! Men pannbenet sa bara fortsätt! Efter 4 km stod mamma, så jag kunde ta ännu mer medicin och efter de släppte de lite! 
Dipsarmgången jag inte trodde jag skulle klara gick fint! Lika så armgången, lite blodblåsor i händerna men annars var de ok!

4 hinder valde vi straffrundor på istället, repklättring, lianer, trapetzer och ringar. Men inget ramlade jag ner ifrån! 
Nätklättringen va rolig! 

Massor med krälhinder, i geggamoja!

Även en del vattenhinder, två "istankar" men vattnet hade nog värmts upp lite så de va inte så kallt som jag trodde de skulle va, fast de va inte så mycket till vatten heller, mer gyttjavatten!

Men så kom sista hindret, rampen! Så där från sidan av såg de nästan omöjligt ut, när man stod där såg de omöjligt ut, och när man sprang insåg jag redan på första försöket att de var helt omöjligt!
Två försök gav vi de sen fick de bli straffrundan! 
Skulle haft en lång kille i laget så man kunnat ta tag i deras ben! 

I mål på tiden 1.13 h och placering 544 av ca 2100! jag får helt enkelt känna mig nöjd! Jag skulle göra om de vilken dag som helst! Så himla roligt! Vilken träning och vilken adrenalinkick! 


Toughest 2014, nästa år satsar vi på att fixa ett lag (med minst 1 lång kille) och att ta oss i mål under timmen! Jag är redan taggad! 





Inga kommentarer: