fredag 2 maj 2014

Jag fick långhelg, men jobbarhelg

Röd dag igår, alla lediga och vi arbetade på hemma hela dagen!
Började dagen med en joggingrunda med mamma delvis i snöstorm!

Sen drog vi igång projektet putsa fönster. M putsade med den lånade apparaten och jag stök och hängde gardiner på löpande band.
Närmare 5 timmar tog de att göra hela huset och sen avrundade vi med grillmiddag och efterrätt!

Idag är det egentligen min kortfredag på jobbet, erbjöd mig att ta stängningen men de fick jag visst inte och blev därför helt ledig.
Mycket skönt, då de skulle vara ungefär 5 barn på fritids och mina isf hade varit ensam från cirka 16 till 17.30.
Istället fick jag ett extra barn här hemma som har sovit över så vi ska roa oss idag, karln jobbar som vanligt sent så jag har bjudit in syster till pizzabak ikväll!
Imorrn drar min jobbarhelg igång, igen! Känns som jag jobbar helg jämt även om jag just varit ledig två på raken!

Inga kommentarer: