söndag 20 oktober 2013

Iksu inspiration 2013


En hel dag på iksu med S! 6 träningspass!
Så underbart härligt! Att man kan va så lycklig över att få träna!
Började med Grit cardio jobbigt, svettigt, högt tempo och gaska tufft trots bara kroppen som redskap!
Sen vidare på body combat vilket var ett av mina absoluta favoritpass (tillsammans med danspassen) under alla år jag tränade på iksu. Bra konditionsträning och med rätt teknik bra styrketräning, främst för baksida axlar/skulderblad och bålen!

Efter det Grit strength, där var de jobbigt att lyfta stången ovanför huvudet efter två redan tuffa pass! Men jag gillar tanken med korta pass med hög intensitet, perfekt om man har tidsbrist i livet!
Första danspasset var helt ok, kanske gick de lite väl fort och med lite för svår koreografi, vilket gjorde att de inte blev lika jobbigt som de hade kunnat vara!
Sen fick vi lugna ner kroppen, organic body work, tufft på sitt sätt, man fick jobba med lite små muskler som ibland glöms bort och ibland väldigt irriterande långsam takt vilket gör vissa övningar ännu jobbigare än vanligt! 
Sista passet var ett danspass inspirerat av jazz, mycket trevligt men lite krångligt även det!

Summan av dagen! Fantastiskt härligt, trevligt, kul! Längtar redan till nästa år! 

Idag, ja jag vaknade med träningsvärk främst i baksida axlar/skulderblad, troligtvis från combaten. Även i magen och lite i vaderna känns de, i övrigt mår jag toppen!



Inga kommentarer: