tisdag 25 juni 2013

Idag är ingen bra dag!

Jag insåg att om de är så här vårar liv ska se ut framöver så orkar jag inte!

Träffar barnen 2 timmar av deras vakna tid per dygn. Dom två timmarna ska gå till hämtning (just nu 30 min med cykel, till hösten ca de dubbla att gå i snö) laga mat, äta och plocka undan (60 min) hitta igen barnen som ska in, kvällsfika (behövs de då?) och sen göras i ordning för sängen!

Barnen och jag också för den delen är heller inte på bästa humöret, trötta, hungriga, tjuriga!
Nån kastar all ren vikt tvätt ner i källaren, nån bryter ihop för att middagen aldrig blir klar, nån skriker och är arg, nån biter sitt syskon eller bara visar lite extra mycke kärlek (läs bråkar)

De är inte ok, jag fixar de inte. Och då spelar de faktiskt ingen roll om andra har det lika dant, om de flesta andra familjer pusslar, om alla andra lagar veckans middagar på helgen eller ger sina barn gröt och diskar till långt efter midnatt!
De är inte så här jag vill leva, jag har inte tre barn för att aldrig hinna vara med dom! 

Sommaren fixar jag nog utan att krascha, hoppas jag!
Min kropp är så trött och har konstiga saker för sig. Men sommaren, den ska jag klara!
Sen får vi ta oss en ordentlig funderare!

1 kommentar:

Sandra sa...

Tänk på familjen först och främst. Det är den man alltid ska prioritera först! Ingen tackar en för att man sliter som ett djur för att allt ska gå runt!
Och du som småbarnsförälder har din lagliga rätt att gå ner i tid om du känner att det inte fungerar även om det är mitt i sommaren.
Sköt om dig vännen!