söndag 3 mars 2013

Är naturgodis nyttigare!

Det beror på vad du väljer!
Om naturgodis innebär naturella nötter så som paranötter (nästan min favorit) valnötter, cashewnötter, pistaschenötter ja så länge dom är naturella då och inte rostade, saltade eller smaksatt med annat. Då skulle jag nog säga att det är rätt nyttigt! Nötter innehåller förvisso rätt många kalorier men är samtidigt fullspäckade med nyttigheter!

Om naturgodis innebär nötter doppade i choklad, rostade saltade nötter, nötter smaksatta med diverse andra smaker, ja då är de inte fullt så nyttigt! Det innebär massor med extra socker, e-nummer, olika konstiga tillsatser. Att välja bort godis och istället äta naturgodis är alltså ingen större vits om man nu egentligen vill ha godis!

Jag äter nötter doppade i choklad ibland, bananchips doppade i choklad och rostade, saltade cashewnötter men de är för att de är gott, godare än godis och jag är väl medveten om att de inte är speciellt mycke nyttigare, men godare!

Det finns hur mycket som helst ätt läsa i ämnet om man googlar, inte speciellt mycket vetenskapligt men ändå. De här är dock min egna uppfattning och det finns säkert andra som anser att det är motsatsen.

Inga kommentarer: