tisdag 11 december 2012

Blandade känslor inför julen

Här har ni Terese som på ett bra sätt beskriver den ångest all mat, julgodis, fika, lathet osv som julen kan medföra.
För mig har julmaten aldrig varit något problem, jag äter laxen, något ägg, mammas rödbetssallad och mammas rotsaksgratäng. That´s it.
Jag är inte överförtjust i pepparkakor, ris a´la malta eller konstiga chokladpraliner.

Jag håller mig till det jag gillar, äter några extra knäck och en och annat Rocky Road, men jag tränar också. Det är inte så att jag ligger på latsidan bara för att det blir jul, nyår och en massa ledighet!

I år kommer karln och barnen att vara lediga mellan jul och nyår, även jag har tänkt vara lite ledig men en tenta i början på januari gör att jag inte kan släppa helt.
Vi kommer dock bara vara hemma och jag är rätt säker på att de blir mycke tid utomhus, en del skoterköring, några gympass och kanske en eller annan danskväll!

På julaftonsmorgon kör simhallen som vanligt julspinn, vi får se om det känns lockande för en som vanligtvis inte gillar spinning eller om det kanske blir en löparrunda istället. Hur som så tänker jag börja julen med ett träningspass så jag bara kan njuta av barnen, familjen, maten(?) och julklapparna resten av dagen!

Jag kan dock känna igen den känsla jag vet att många kommer sitta med runt julbordet, så mitt bästa tips nu inför stundande tid, ät allt men inte alltid och de viktiga är inte de vi äter mellan jul och nyår utan de vi äter mellan nyår och jul!

Inga kommentarer: