lördag 17 november 2012

Andras åstiker

Det finns folk som har åsikter jag inte vill höra.
Då handlar de inte om att jag inte vill höra "sanningen" utan de handlar om att folk lägger sig i personers liv vars de inte har något med att göra.
Verkar dessutom som att många har samma problem. Andra människor ser problem i något jag inte ser problemet i.
Vem är du att döma mig? Vem är du att påstå att mitt sätt att leva är sämre än ditt? Vem är du att trycka ner mig, få mig att känna skuld, få mig att ifrågasätta det jag valt?

Samtidigt så vet jag, mitt liv är mitt! Jag lever precis så som jag vill, min ambition har aldrig varit att göra karriär. Mitt enda mål redan som väldigt ung tonåring var att få barn tidigt, gärna många, ha ett jobb jag trivs med, folk runt omkring mig som ger lika mycket som jag och inte bara tar energi.
Pengar kanske underlättar men det är inte det primära i mitt liv.

Låt gå folks nyfikenhet, låt gå folks frågor. Men skitsnacket kan vi skippa de?

Frågor på den?

Inga kommentarer: