torsdag 25 oktober 2012

Mitt betyg på Kettelbell

 
Min plan efter förra helgens inspirationsdag var att jag skulle ge ett litet utlåtande av de nya pass jag provade.
En liten sammanfattning och mitt betyg på varje pass.
 
Kettelbell var något jag aldrig hade provat, jag har hört massor om det men inte ens kommit i närheten av att känna på en.
Tekniken är väldigt viktig, de kände jag redan efter 10 minuter.
Bäst att börja på låg vikt och jobba sig uppåt men ändå inte köra på allt för låg.
Ungefär halva tiden gick åt till instruktioner, tips på tekniken, lite bakgrund osv. Helt ok för mig men viss tyckte visst de blev för träligt och gick sur därifrån.
I slutet körde vi iaf ihop ett pass och swingade, pressade och gjorde "Get ups"
Det sistnämde var absolut den svåraste av de saker vi gjorde, med en sko var det inga problem men när jag sedan bytte till järnklotet blev det genast bra mycket svårare.
Resultatet efteråt, träningsvärk kan jag inte svara på eftersom hela kroppen var mör men blåmärken både på överarmar och underarmar har jag iaf!
Kul & teknikkrävande, men säkerligen både grymt jobbigt och svettigt när man lärt sig grunderna så man kan köra gärnet!
 
 
 
 

Inga kommentarer: