fredag 7 september 2012

Morgonpromenaden blev till "mysjogg"

Hade inte tänkt anstränga mig allt för mycket innan Umemilen på söndag.
Något ligger i kroppen och pyr men tänker tydligen inte bryta ut ordentligt.
lite snuvig, smått ont i halsen vissa dagar. Men inget mer.

Morgonpromenader har jag roat mig med denna vecka, skönt att komma ut och vakna till liv.
Imorse lika så, men jag kände för att testa på lite lätt jogg.
5 km senare konstaterade jag att de gick inte fort, men fortare än att gå. De va inte jobbigt men betydligt roligare än att gå.
Känner mig lite snuvig (men vet en som skulle kalla det löparsnuva) men halsen känns ok.
Jag laddar stenhårt med c-vitamin, både i brus och som äkta vara genom färskpressad apelsinjuice.

Kvällen kommer bli lugn och kanske får jag mig några extra timmars sömn i natt.
Håller tummarna hårt för att detta nu inte lockade fram bacillerna som ligger och pyr utan att de håller sig i shack.
På söndag ska jag inte spara på krutet, bära eller brista.

Inga kommentarer: