torsdag 6 september 2012

Me vs. mat

Jag har alltid älskat att laga mat, älskat att baka, experimentera, prova nya saker eller bara köra helt random och tavadsomfinns.
Men mitt förhållande till mat har inte alltid varit vad de är idag.

Nu längtar jag mer efter en riktigt god middag eller en stor frukost efter en mirgonpromenad än vad jag längtar efter gofika eller godis.

Självklart gillar jag fortfarande fika, jag gillar fortfarande godis och choklad kommer alltid höra till favoriten.

Men när man dukar upp den här tallriken, ugnsbakad kyckling, wookgrönsaker, sweetchilisås, lite pasta och en stor sallad tänker jag inte de minsta på efterrätt eller choklad.
Jag är glad över att jag kommit så långt, att jag ser bra, nyttig och hälsosam mat som något positivt och inte bara mat som negativt.

Att jag sen äter kladdkaka med glass till efterrätt på lördag eller äter lite chips när vi har främmande eller att det slinker ner en och annan chokladbit en helt vanlig tisdag gör ingen skillnad om man ser till helheten.

Jag är inte framme, men en god bit på väg!

Inga kommentarer: