fredag 28 september 2012

Har latmasken tagit dig?

Inte ett enda träningsinlägg på nästan 3 veckor, vad har hänt?
Men någon latmask är det inte. Jag är bara fortfarande sjuk.
Det börjar visseligen kännas som att det går åt rätt håll, jag har inte ont i halsen och känner mig inte lika trött och slut längre men däremot så är denna hosta från en annan planet och håller mig fortfarande vaken om nättera.
Tipset jag fick av barnens bvc-sköterska verkar dock ha positiv inverkan och jag hoppas att kunna uppta träningen till veckan.
Dock så ska jag ta minst 2 vilodagar extra denna gång så kanske, kanske kroppen orkar stå emot bacillerna som cirkulerar.

Den värsta rastlösheten har lagt sig, abstinensen är inte längre lika jobbig och jag har på något sätt förlikat mig med att jag är sjuk och att det tar låång tid innan jag blir frisk. Men det är väl för denna gång, nästa gång kommer jag bli precis lika arg, besviken, grinig och bitchig.
Mitt humör kan jag väl inte påstå är det bästa, min hjärna behöver kicken träningen ger.
Minsta lilla promenad eller att gå uppför trappen här hemma är jobbig, blir andfådd bara efter något sådant litet, så jag kan nog så här i efterhand konstatera att denna förkylning tagit hårt på kroppen, ändå har jag inte varit nog sjuk för total vila.
Kanske inte konstigt att man aldrig blir frisk, men med den almanacka jag har så skulle sängen vara en omöjlighet!

Inga kommentarer: