torsdag 13 september 2012

En blick tillbaka

I september 2010 packade vi in oss i bilen och drog till IKEA.
                                                   Vi tapetserade även vårt då nya sovrum
                                                   Hälsade på hos fåren nästan varje dag
            Var till kyrkan för S bibelutdelning med även för två begravningar. Lillprinsen hann med                                       2 st  inom loppet av 3 veckor endast 1½ månad gammal.
                         
                      I september 2011 passade jag ibland på att få en tyst, lugn stund ensam.
                                                   Då blev det choklad, te och korsord.
                    Vi tittade på flugsvamp och höstlöv, såg förändringarna på träden och på marken.
                                                      Kallt och regnigt var det också.
                                            Skolan började och ångesen över att lämna bort
                                             Lillprinsen ett par timmar i veckan var enorm.
                               Jag fick av fina S ett otroligt gott te, och nu när jag blev påminnd
                        så måste jag komma ihåg att köpa en ny påse nästa gång jag besöker stan.

Inga kommentarer: