onsdag 15 augusti 2012

Små träningsutmaningar!

Jag gillar utmaningar, egentligen både stora som små.
Mål måste man ha, små delmål och ett stort slutgiltigt mål. Målen ska vara tydliga och mätbara.
Men för att nå dit, gillar jag små utmaningar som är lätta att få in i det vardagliga pusslet.
Sånna som inte tar allt för mycket tid, som inte kräver att man tar sig till en annan plats. Det är då de där små men ändå så betydande utmaningarna blir gjorda.

För ett tag sen körde Cecilia en pushups utmaning, en tävling bara mot sig själv där vi skickade in resultatet (om man vill) en gång i veckan.
Lätt att utföra hemma på köksgolvet medan pastan kokar.

Förra veckan körde PT-Fia en Burpees utmaning, 70 st/dag, den tänkte jag just då hänga med på men mina hälsenor fick mig att avstå.
Denna vecka är det plankan som gäller 3 ggr/dag. Än så länge ligger jag lite efter men jag jobbar mig framåt.

Jag tycker detta är ett perfekt sätt att få in lite extra träning i vardagen, stärka upp små muskler och göra sådant man kanske inte alltid tycker är det roligaste.
Vad gör ni för att hjälpa motivationen på traven?

Inga kommentarer: