onsdag 27 juni 2012

Dag 25 – Någon som fascinerar dej och varför

Det finns så mycket att faschineras över i detta samhälle.
Negativa grejer jag verkligen inte kan förstå, kriminalitet, miljöförstöringar osv.

Men jag antar att det var faschineras i positiv bemärkelse?
Jag kan faschineras av folk som vågar, som struntar i allt och alla andra, som går sin egen väg, som  står upp även när andra trycker ner dem. Personer som vågar trots att allt står emot dem.

Jag kan faschineras över upptäckter, över uppfinningar, över forskning och över folks dumhet.

Just nu när jag får se den neonaltala vården på så nära håll faschineras jag över vad man kan åstakomma, hur tidigt man kan rädda små bäbisar, hur starka föräldrar är i svåra situationer, hur proffesionella personalen är i minst lika svåra stunder.
Hur livet för oss andra går vidare när tiden bara står still för andra.
Men främst faschineras jag över hur vilkestarka de små är och hur stark deras livslust är!

Inga kommentarer: