torsdag 14 juni 2012

Dag 17 – Dina toppar och dalar det senaste året

Toppar och dalar senaste året?
Ja de har nog varit rätt många. Jag är en sån person, svart eller vitt.
Det finns sällan någon grå zon där emellan.
Men slutet på förra året var en pina, medan de senaste månaderna varit riktigt bra.

Jag gillar vintern, men min kropp och mitt humör gillar inte det konstanta mörker den för med sig.
Jag älskar våren, men i år har det inte varit någon riktigt vår samtidigt som jag aldrig varit så allergisk som denna vår.

Nu känner jag att jag behöver en ordentlig sommar, även om jag ska jobba mest hela tiden så behöver jag sol och värme.
Sköna dagar på stranden, gillkvällar, altanhäng, lekparksträffar osv.

Får jag ingen riktig sommar vet jag att vintern kommer sänka mig igen!
Men den främsta dalen som egentligen pågått mer än sista året är väl sömnbristen, jag har dock kommit på botemedlet, vilket inte är sömn utan mer träning. Något vissa verkar tycka gått till överdrift men nej, inget att oroa sig för.
Bara mitt sätt att hantera dalarna och det funkar oftast!

Inga kommentarer: