tisdag 29 maj 2012

Pollen

Det var förra sommaren som jag började känna av pollen, mest i ögonen som kliar kopiöst mycket.
Då fungerade ögondroppar rätt hyfsat.

Tror ni jag hade en tanke på att börja "medicinera" i tid detta år, trots alla varningsarticklar osv har jag inte haft en tanke på att gå på apoteket och köpa de nödvändigaste.

Imorse läste jag i tidningen att det är pollenrekord just nu här uppe hos oss.
Jag gör dessutom allting fel.
Inte träna utomhus; vilket jag gör typ jämt.
Vädra; ja balkongdörren och flera fönster är öppna.
Hänga kläder på tork ute; senast igår hängde jag ut både en maskin tvätt och våra sängkläder på vädring
Husdjur som vistas ute bör duschas på kvällen; haha, min katt i duschen?
Själv bör jag tvätta håret innan sänggående; vilket jag aldrig gör för det går inte att sova med blött hår.

Min plan var att stå bakom dörren på apoteket imorse, men så fick jag höra att de va rätt utplockat och att de väntade på leverans redan igår.
Ingen stress alltså.


Inga kommentarer: