tisdag 29 maj 2012

Dag 7 – Ditt stjärntecken och om du tycker att det passar din personlighet





Så här står de om mitt stjärntecken.

Skytten - Den oberoende


"Skyttens tecken förstärker behovet av frihet och obundenhet. Målet för Skytten är ofta att utan hinder kunna företa sig ändamålsfyllda ting, snarare än att slippa ansträngning. Skytten är inte lättjefullt avstånds­tagande, utan fylld av energi som riktas och glöder i en viss strävan. Skytten har något av fanatikerns ådra. Att ge sig hän i ett ändamål, en strävan, utan att akta på sin egen ansträngning eller göra halt vid sansade gränser."

Mina bra och mindre bra egenskaper enligt astroguide.

 

Skyttens bra egenskaper

Gott omdöme
Optimistisk och positiv
Ärlig och uppriktig
Filosofisk och intellektuell
Frihetsälskande, och sällan svartsjuk
Tycker om utomhus aktiviteter
Gillar att resa

Skyttens mindre bra egenskaper

Överdrivet optimistisk och godtrogen
Vårdslös och klumpig
Taktlös med att säga vad den tycker
Kan vara flirtig och otrogen
Oansvarig och rastlös
Lätt för att överdriva









Ja, jag är energisk, envis, vet vad jag vill och vet att jag kan nå dit jag vill. Har jag väl bestämt mig finns de nästan ingenting som kan hindra mig. Skulle nog säga att de mest stämmer in på mig även under bra egenskaper, filosofisk vet jag dock inte.
Men de dåliga egenskaperna tycker jag inte riktigt stämmer. Överdrivet optimistisk och godtrogen nja, vårdslös och klumpig nej de tycker jag inte. Taklös med vag jag säger, ja förvisso jag säger vad jag tycker men de är inte utan eftertanke och jag säker aldrig något med avsikt att såra. Flirtig visst men inte otrogen, oansvarig nej men absolut rastlös.

Inga kommentarer: