söndag 29 april 2012

Nu börjas de...

ALla tidningar är full av tipsen inför hur man får snyggaste magen, går ner 10 kilo, starkaste armarna och bästa maten inför sommaren.
Åh jag vill bara kräkas åt skiten, ni kommer aldrig få höra mig förespråka något annat än all soters mat i måttliga mängder och massa träning.

Som senast igår diskuterade vi detta hemma hos oss. Fick frågan vad jag anser om bantingspiller och andra snabbkurer. Behöver jag säga det igen?
Nej, de är inget jag gillar.

Jag kan förstå dom som har 25 kilos övervikt som bara måste göra något drastiskt, som bara måste få den där första kickstarten för att överhuvudtaget orka börja med någon träning. Eller om det inte händer något mer varken kroppligt eller träningsmässigt och då väljer att ta till tabletter eller annat, men då bara för ett kort, kort tag.

Visst finns det dagar då jag också önskade att vägen till de perfekta resultaten skulle finnas i en tablett eller i en shake fast jag vet å andra sidan att jag inte skulle överleva utan att få träna och jag tränar gärna lite extra för att få äta den där dagliga chokladbiten eller för att få äta lördagsgodis med barnen, fika på kalas eller andra speciella tillfällen.

Egentligen är det mer eller mindre jämt artiklar i detta ämne både på nätet och i tidningarna, de är väl bara extra mycket just inför sommaren, å andra sidan kan man iaf vara säker på att det inte händer några stora katastrofer i världen!

Inga kommentarer: