fredag 9 mars 2012

Jag och Lillprinsen

är hemma medan de andra är ute och kör skoter.
M och S tog skotern och körde till mormor och morfar, Lillskruttan fick åka bil med mamma dit ut.
Sen skulle allihop iväg till grillstugan och fixa lunch.

Jag som hade en hel del plugg kvar fick vackert stanna hemma.
Men jag och Lillprinsen roade oss med att få upp rullgardinen, dammsuga, dammtorka och skura golv så när M kommer hem ska han bara få hjälpa mig med gardinstången sen kan vi flytta in vår säng.

Huset är inte de minsta rakt nån stans, vilket gjorde att jag inte kan få upp gardinstången själv, de saknas minst en hand, hålla i stången, fästet och helst både tumstocken och vattenpasset.
Nää lite assistans får jag nog be om ändå.

Lillprinsen sover och jag sitter med ont i magen och försöker förstå de jag läser.
Bröd med mjölk i till frukost, risgrynsgröt med mjölk till lunch och sen en kaka på de gillades inte kan ja lova...

Inga kommentarer: