måndag 2 januari 2012

Välkommen måndag!

De va inbte alls så jobbigt som jag trodde de skulle bli att kliva upp imorse.
Lillskruttan va på strålande humör och studsade upp ur sängen när hon kom på att hon skulle till dagmamman.
Storgrabben dock va lite svårare att få liv i, men nöjd och glad över att få gå på fritids ändå.

Snön fullkommligt vräkte ner, jag svor över plogvallar och oplogade cykelbanor.
Vär framme på skolan såg vi ut som 4 snögubbar.
Lillprisen hade tak och vindskydd som S uttryckte de!

Hemma igen gjorde jag och E frukost och slängde oss i soffan för att se några avsnitt Skilda världar.

Gården var tvungen att skottas innan hon tog sig ut me bilen och nu har hon påbörjat resan hemåt.
Lika tråkigt som vanligt, de blir liksom så tomt här när hon åker.
Dessutom har vi ingen helg planerad när vi ses igen vilket känns ännu jobbigare.

Jag har tentaplugg som behöver påbörjas, men jag skulle även behöva ta fram dom nya almanackorna, skriva in födelsedagar och annat viktigt. Tömma pärmar från 2011 års papper och lite annat tråkigt jobb.
Lekrummet behöver en ordentlig städning och sängar skulle behöva renbäddas.
Men de är en dag där de känns som om soffan med täcket över huvudet är mer lockande.

Inga kommentarer: