måndag 9 januari 2012

Planeringsdag

Skolan och dagmammorna har planeringsdag och jag fick äran att vara hemma med småtrollen!
Började med att hämta upp T och sen åka till stan, coop, jula och lunch på Frasses.
Inte nån jätte lång sväng men hittade iaf de jag sökte.

Väl hemma hade Lillprinsen redan somnat i bilen så han flyttade jag bara över till vagnen.
Barnen kom på att de skulle åka skidor och 45 minuter senare hade jag skottat fram stegen, klippt av spännbanden, flyttat släpet, hamrat upp låset till vindsluckan och brytit upp luckan med kofoten.

Japp 45 minuters arbete och sen åkte barnen kanske 3 minuter!
Jaja, jag hade nåt att roa mig med och framförallt fick jag ju svära ett par gånger.

Nu har Lillprinsen just vaknar, de andra är ute och leker med en kompis och jag väntar in mormor och morfar som skulle komma och fika!

Halva dagen gjord!

Inga kommentarer: