fredag 27 januari 2012

Ett sms man inte vill ha!

Vaknade och klev upp, tittade på telefonen och såg ett sms från extradagmamman.
Första tanken var NEJ, hon är sjuk.
Mycke riktigt! Barnens ordinarie dagmamma är ledig och har rest bort, vilket gör de hela lite svårt när vikdagmamman blir sjuk.

Jaja bara att gilla läget, plugga med barnen hemma.
Ringde mamma och beklagade mig lite och de började med att Lillskruttan skulle få komma dit, sen ringde hon igen och sa att även Lillprinsen skulle få komma dit.
Toppen!

Lovade dock att komma dit till lunch för att hjälpa till me mat och läggningar, sen får jag nog sätta mig en stund till och läsa. Har en hel del kvar men huvudsaken är ju att uppgiften blir klar!

Passade iaf på att betala räkningarna under tiden jag åt frukost och drack upp mitt te.
Skönt när de är gjort men ack så trist att se siffrorna minska på kontot!

Inga kommentarer: