torsdag 9 juni 2011

Ett besök på Granngården

Då M skulle köra in barnen till cirkusen följde jag med mamma på Granngården.
Kom hem med rätt många blommor som nu till viss del är planterade.
Jag är sen med att plantera mina krukor i år känner jag, dels beror de väl på tidsbrist och pengabrist, men mest på motivation.

Nu har jag iaf en ampel hängande på bron som jag fick av mormor, en kruka på väggen och två krukor på bron samt em ampel på baksidan.

Två, tre krukor till ska jag nog få till inom kort, men jag väntar på att mormor ska dumpa av "skräpet" blir alltid så fint när man får en hög med blandade blommor å som man knappt har nån aning om va de är!

Rabatterna är vattnade, jordgubbslandet och gräsmattan också.

En sväng på kiosken med mamma och T tog vi oss också.
Åt gladd och njöt i solen!

Va mycke man hinner när de bara är ett barn runt benen!
Men nu saknar jag småtrollen så jag hoppas dom snart stövlar in i hallen, blir en snabb läggning men lite mys ska vi nog hinna me!

Imorrn väntar en lång dag med sol (förhoppningsvis iaf) playdate och lunch i lekparken, glass på ica (har jag visst lovat)

Inga kommentarer: