lördag 4 juni 2011

Dagen som gick!

Vi klev upp tidigt och gav Lillskruttan en åksjuketablett, allt för att försöka göra de så bra som möjligt för henne.
Nästan tre timmar senare var vi på väg mot Leos Lekland.
Innan bilen var tankad satt hon och grät, hon vill verkligen inte åka bil.
Om de gick skulle vi nog gå överallt!
Vi hann inte ens ta oss genom stan innan hon kräktes!

Men tillslut tog vi oss på Leos och väl där hade vi trevligt!
Mamma, T och N va också me så barnen såg vi knappt till och vi vuxna satt mest och surrade.
Lillprinsen hade också kul, mest med alla bollar från bollhavet men han va rätt nöjd med att bara krypa runt.

På väg hem tog vi en sväng in på K-rauta och M skulle på bolaget.
Men först släppte han av mig, Lillskruttan och Lillprinsen vid gångbron så vi gick över älven till N.
Syster skulle bjuda på midda men de slutade me att vi hamnade på Charlies uteservering med en pizza framför oss!

Jaja, alla dagar kan ju inte vara helt nyttiga!
Väl hemma klippte M gräset medans jag röjde upp lite här inne och när barnen var nattade la vi oss i en renbäddad säng där till och med Lillprinsen somnade snabbt!

Jag däremot har sovit som en kratta i natt, å allt kan jag inte skylla på lillen, visst har han ätit mååånga gånger och snuttat ännu mer men de va ljust och varmt så jag har nog mest varit vaken tror jag!

Inga kommentarer: