tisdag 26 april 2011

Regn

Vaknade av att de bara smattrade mot tak och rutor.
För en gång skull hade vädertanten helt rätt.
Ganske skönt med lite regn, vår gräsmatta behöver de!

Barnen vaknade på strålande humör och sparkade sin trötta mamma ur sängen.
Båda ska ligga så nära Lillebror som möjligt och då rymms inte jag!
Upp å hoppa, en och en halv timme senare var vi alla påklädda och klara för att traska till dagmamman.

Nu sover Lillprinsen och jag har ätit lite frukost, tekoppen står som vanligt kvar då de är alldeles för varmt.

Jag har hunnit prata med kvinnan som har hand om klassindelningen för storgrabben och senast torsdag kommer listan dimpa ner i min inbox! Spännande!
Jag har även beställt ett nytt icakort, bröt av mitt igår när jag skulle stoppa tillbaka de i plånboken.
För att de ska bli gjort så gäller de att göra sakerna på en gång!

Nu ska jag gå ner i källaren å se om jag hittar selen till vagnen och kanske även fyndar ett par överdragsbrallor som passar på min lilla krypare!
De är nämligen inte roligt att sitta i vagnen nu när de andra små får leka i sandlådan!

Inga kommentarer: