onsdag 2 mars 2011

Stockholmstrippen

Vi flög sent i onsdagskväll ner till huvudstaden. Barnen skötte sig toppen på planet och trots att vi landade närmare 21 tiden och inte var inpackade hos pappa förrän nästan 22 så var de inget gnäll. Men de somnade iaf snabbt!

Torsdag tog vi de rätt lungt på fm, gav barnen lunch och matade Lillprinsen sen åkte vi iväg för lite shopping. K följde med och släppte av oss på Ikea där vi strosade omkring en timme ungefär. Sen blev de handling på ica.
Jag hade inte packat med mig blöjor, å lite andra småsaker då jag tyckte de va onödigt att dra de härifrån när de finns affärer även där.
Sen hade vi en rätt lugn eftermidda.
Åt tacos och sen en sväng på Ms innebandyträning. Lillskruttan är en hejare på innebandy.
Tror inte dom gjort annat än spelat hemma i vardagsrummet hos pappa sen den träningen.

Fredag va fylld av roligheter!
Vi packade in oss i bilen och styrde mot Djurgården.
Först besökte vi rymdutställningen på Tekniska museet. Riktigt fint gjort och intressant att läsa och titta på, iaf för oss vuxna.
Barnen blev rätt uttråkade så de va tur att vi hade siktet inställt på Junibacken för lunch och lek.
Junibacken var toppen, lek i Villa Villerkulla, sångstund, lek i skeppet och i alla figurers hus, Sist åkte vi sagoresan, där har de byggt upp små miniatyrer av alla Astrid Lindgrens sagor dessutom berättar Astrid själv en lite snutt till varje del!
Jag har lite bilder i kameran, så jag ska försöka ta mig för att tömma den och lägga in.
När vi kommit oss hem gav jag Lillprinsen mat och sen åkte jag och pappa iväg till köpcentrumet, jag fick mig två par nya byxor (äntligen!) och pappa fixade lite småsaker.
Sen blev de en lugn och rätt tidig kväll då vi alla var trötta efter dagens bravader.

Lördag: Jag och M och Lillprinsen åkte iväg på lite shopping. Småtrollen stannade hemma med pappa och dom roade sig med pulkåkning.
För ovanlighetens skull så var de bara M som handlade, men jag fick iaf lunch och en glass.
På eftermiddan gjorde vi inte alls mycke, vissa såg skidor, andra spelade innebandy!
Vi såg en halvkass film och åt choklad när barnen sov.
Men min mage gillar inte riktigt mjölk, och denna dag blev de tydligen på tok för mycke.
Fil till frukost, glass efter lunch, potatisgratäng till midda, choklad på kvällen och grym magknip halva natten!

Söndag: Lite halvdrygt att åka hem på em, de känns som man mest bara går och väntar, men vi hade iaf en trevlig dag. Lite pulkåkning, lite skidtittning, innebandy och halsbandsbyggning.
Ett ordentligt mellis och lite fruktsallad packade vi in oss i bilen och åkte till flyget.
Barnen roade sig med att äta kalla köttbullar halva resan hem och precis som på ditvägen så åt Lillprinsen just i starten och sov sen resten av tiden.
Vi va hemma rätt sent, vilket jag också tycker är rätt drygt, men vi hade verkligen en toppenhelg så de va absolut värt de!

Inga kommentarer: