torsdag 3 mars 2011

Första dagen på länge

Ja iaf känns de som så, första dagen på länge som jag och Lillprinsen är hemma.
Vi har inga planer alls för dagen förutom att gå förbi apoteket innan de andra småtrollen ska hämtas!

Fick ett samtal jag inte ville ha imorse.
Barnen skulle egentligen till sin vickdagmamma imorrn (där de även va igår) men nu ligger karln i magsjuka.
Jaha, så här nära har vi aldrig varit denna skräck detta år.
Så nu får vi ju se då, barnen va där igår på dan och han hade åkt dit i natt.
Iaf så får de va hemma me mig imorrn så deras ord. dagmamma kan ta sin lediga dag som planerat.
M har bytt så han slutar ändå tidigt och S ska på kyrkis på fm.
Kanske kan jag få lite hjälp av Lillskruttan att städa lite?
Hon älskar att dammtorka så de brukar bli ett uppdrag för henne medans jag skrurar toan och byter sängkläder. Dammsuga brukar också vara rätt poppis, men de blir inte så rent!

Jag har gjort bort massa mail, registreringar och annat nödvändigt nu på fm, druckit en del te och en toppengod smoothie.
Eftersom jag uppenbarligen inte ska äta så mycke mjölk så blev de bara en liten dutt vaniljyoughurt till en hel massa blåbär, jordgubbar och banan!
Supergott och nästan mer som glass eftersom bären var frusna!

Nä, slutsvamlat!

Inga kommentarer: