torsdag 10 februari 2011

Idag händer...

Karln och barnen har åkt iväg, Lillprinsen sover och jag har fått i mig nästan hela frukosten.
När teet är uppdrucket ska jag röra ihop kakan jag lovade mamma att baka till imorrn.
Men gräddningen får vänta till senare.

10,30 har vi tid på bvc för läkarkontroll och vaccination.
Håller alla tummar för att de inte blir hög feber eller annat av den.
Känner mig absolut inte på topp, de börjar kännas att nätterna på sistonde mest innefattat vakentid!

Sen drar vi vidare till stan där jag och M ska på banken.
Årligt möte där vi ska gå igenom, lån, sparkapital, räntor, placeringar och annat.
Ja de va iaf de killen som ringde för att boka en tid åt oss sa.
Jag är iaf glad att vi går till "vår" bankman, han känner vi och de är lätt att prata.
Passar egentligen rätt bra då barnens födelsedags/julklapps och dop pengar ska placeras.

Har jag tur hinner jag en sväng förbi Intersport, Djurmagasinet, Barnens Hus och Rusta innan de är dags att åka hem och mata Lillprinsen så jag hinner hämta hem småtrollen i tid.

Dagens midda gjorde jag redan i förrgår, så de är bara potatis som ska kokas, sånna dagar gillar jag!
Känner jag mig inte allt för sliten när M kommer hem så blir de nog avslutning av denna kväll på hallen. Vill verkligen träna, men de här veckorna när M slutar sent kommer jag mig inte iväg förrän tidigast 20 och de tycker jag är lite för sent.
Man hinner nästan stanna av åsså känner jag lite dåligt samvete mot Lillprinsen.
Han vill ju gärna att jag ska vara nära honom där efter 20 när han börjar vara lite trött och hungrig. Även om jag matar honom stax innan jag far så vet jag att de är lite krångligt här hemma medans jag är borta.

Jaja, vi får väl se hur kvällen slutar!
Nu ska jag iaf röra ihop kakan!

Inga kommentarer: