torsdag 27 januari 2011

Jag borde ha mer betalt!

Redan igår började M få lite ont i magen igen, men i motsats till alla andra gånger så blev de aldrig värre utan bara konstant.
Eftersom han kom hem en timme tidigare från jobbet skyndade jag mig att äta, mata Lillprinsen, byra om och packa ihop träningsgrejerna och stack iväg på ett muskelpass istället för spinning efter nattningen.
Gillar inte att träna så sent, dels blir man slö innan man ska iväg sen blir jag speedad av träningen åsså får M de lite småjobbigt med Lillprinsen som är mer mammaig än vanligt just på kvällarna.

Jaja hur som haver, natten har varit lugn men karl stannade ändå i sängen imorse, så jag fick kliva upp och göra småtrollen klar för dagmamman, köra dit dom och sen hem och ta hand om den minsta som skulle läggas.

Men tillslut, Lillprinsen sover, fåglarna har fått mat, katten har fått mat och jag fick tillslut i mig en smörgås och är nu inne på min andra kopp te.
Har betalat lite vunna aktioner på tradera och hoppas min nya ögonskugga kommer snabbt! Helst imorrn :-)
Jag har lite mer fix som ska göras vid datorn men sen är det nog tvättstugan som behöver en påhälsning, tyvärr!

Man kan sammanfatta de som att mammaledig är bara skitsnack, jag är mammaarbetande men på tok för låg lön!
Ska jag ta hand om alla barn, katten, fåglarna, karln och huset borde jag väl iaf tjäna ett par tusen till eller?

1 kommentar:

Johanna sa...

Ja håller def med! =D