tisdag 14 december 2010

Svinkallt

Ännu en dag med alldeles för många minusgrader.
Jag brukar ha en gräns på 17,18 minus ungefär, då får barnen inte sova ute.
De ställer ju till de lite eftersom Lillprinsen inte sover någon annanstans på fm. Ja om han inte får sova i min famn förståss.
Men idag är de på tok för kall, så jag satte honom i bilstolen och efter lite gungande fick jag honom att somna!

Vi hade mysmorron i sängen och tittade på Sjukhuset fram till 8,40.
Sen klev jag och Lillprinsen upp, men de andra småtrollen ligger fortfarande kvar.
S har klätt sig och är redo att åka till mormor men den andra skrutten får jag nog hjälpa.

Ska till mamma och äta lunch och leka lite, synd bara att killarna är så högljudda när de är inne en hel dag.
Ikväll väntar julfest med alla barn. De ska bli mysigt!
Jag tror nästan jag måste släppa på principen "inga kort på barnen" för ni bara måste få se hur söt Lillprinsen är i sin tomtedräk

Inga kommentarer: