fredag 10 december 2010

Dessa klappar

Sprang bra länge på stan igår utan att egentligen hitta nånting.
Eller jo, mammas julklapp är handlad, och två små åt Lillskruttan.
Storgrabben är klar men än har ingenting handlats åt Lillprinsen.
Nu ska jag sätta mig och beställa de jag hittade på nätet men som inte fanns på stan, sen är de bara att hålla tummarna för att de kommer inom två veckor som utlåvat, då bör de hinnas till Julafton!

Annars hade jag en alldeles förträffligt trevlig kväll med "mammorna" på Nacho Bar.
God och billig mat, trevligt sällskap och mycke surr!
Jag är så glad att jag lärde känna dessa underbara mammor (ja hela familjerna) för fem år sedan!
Vi träffades när vi var gravida me våra stora, sen har vi hållit ihop. Extra roligt var de att de flesta av oss även fick småsyskon samtidigt!
Först luncher, fika och barnvagnspromenader medans vi alla var hemma.
Vi har alltid kalas när barnen fyller år, julfester, ibland något under sommaren.
Halloweenparty och en midda i månaden.
Halloweenpartyt är oftast bara för oss mammor, men ett år blev de coctailparty med våra karlar och middagarna är bara vi mammor. Annars träffas vi hela familjerna!
Vi är en härlig blandning av människor, läkare, proffessorer, lärare, sjuksköterskor, förskollärare, it-tekniker, butiksarbetare, forskare, arbetsterapefter m.m.
De kan bli härliga diskussioner men de är så roligt att vi alla har så kul tillsammans.

Inga kommentarer: