måndag 20 december 2010

Dag 11 – Your siblings

Första systern hos mamma föddes i november -89, då var jag nästan 5 år.
Jag kan inte säga att jag mins när hon föddes, men jag minns att vi hade en liten bäbis hemma.
Jag var för liten för att minnas mycke mer än så.
Egentligen kan jag tycka att de är lite för många år mellan oss (jag vet man kan inte styra över de där) för under tiden vi bodde hemma hade vi inte mycke gemensamt, vi var rätt ofta ovänner och jag tyckte nog många gånger att hon var ivägen.
Men nu när vi blivit äldre är hon den bästa som finns!


På midsommardagen 2000 föddes min andra syster hos mamma. De minns jag som igår, jag var 16 år och hon kunde varit som min egen.
Vi har nog en liten konstig syskonrelation, jag bodde inte hemma när hon föddes och eftersom S föddes 5 år senare blev T och han mer som syskon.

Sommaren -93 och -96 föddes mina två systrar hos pappa.
Vi har ingen direkt syskonrelation, men jag älskar dom precis lika mycke som mina andra syskon trots att vi bara ses någon gång per år.

Inga kommentarer: