lördag 6 november 2010

Alla helgons dag

Redan igår var jag och barnen på kyrkogården och tände ljus.
De va så fint, brann nästan på alla gravar.

Imorse klev vi upp innan tuppen precis som vanligt. Vid 8 snåret började jag stöka i köket.
Så när Lillprinsen va lagd började jag förbereda efterrätten, salladen är färdig och potatisen skalad.
Måste bara ta mig en sväng till mamma och hämta lite mer potatis och låna mig 3/4 dl socker, för de va de som fattades till marängen.
Ska svänga förbi graven också bara för att se så ljusen fortfarande brinner.

Har jag tur kan jag ta mig en lugn stund i sängen med en bok eller så när Lillprinsen ska matas.
Har kännt stressen komma krypandes hela fm och inte blev de bättre av två vildbattingar.
Men nu är dom iaf utskickade i snön så ljudnivån sjönk till "jag-kan-tänka" nivå.

Inga kommentarer: