onsdag 27 oktober 2010

Tomt och tråkigt!

Bästa E har åkt hem så nu är de tomt och tråkigt.
Å tråkigare blir de imorrn!
Hon är guld värd och bäst med mina småtroll!

Idag hade alla tre barn tid på vc.
Lillprinsen för sin 3-månaders koll. Han väger nu 4,2 kg och är 56 cm. Sköterskan hade gärna sett att han gått upp 2-300 gram till, men han har ju varit sjuk. Han fick heller inget vaccin. Inte för att de skulle varit farligt, men för att inte fresta på hans lilla kropp ännu mer!

Lillskruttan gjorde sin 3 års koll. 13,4 kg, 90 cm.
Hon gjorde även ett språktest som hon klarade galant.

Storgrabben gjorde sin 5 års koll som till hans stora förfäran innehöll en spruta.
19,4 kg 108 cm stor har han blivit, och stark!
Jag fick kämpa hårt för att orka hålla fast en hysterisk, panikslagen, spruträdd grabb.
Men tillslut!

Sen har vi bara myst på här hemma, jag hann med ett muskelpass efter middan och snart är de väk dags för sängen.
Lillprinsen sover i min famn, men jag lär väl va tvungen att agera tutte för att han ska sova i sängen?

Inga kommentarer: