onsdag 20 oktober 2010

Öroninflamation

Fick en tid på vc för skruttan imorse.
Öroninflamation så nu är de pencilin 3 gånger/dag i 5 dagar.
De är alltså 15 gånger, första gången gick bra, bara lite gråt.
Andra gången gick inte alls!
Varför kan dom inte ge i tabletter som man kan krossa tillsammans med något gott istället för den där sörjan?
Läkaren tyckte även att jag skulle kontakta barn.mot för Lillprinsens hosta. Hon skrev ut Bricanyl för de sa hon man kunde ge.
Men på barn.mot så tyckte de att vi skulle ge Mollipect istället och om han blev så tät att jag tyckte Bricanylen skulle behövas så ska vi åka in istället!
Problemet är ju bara att jag inte har någon Mollipect.
Bara skräp av oss just nu!

Ikväll kommer en överraskning! Jag hoppas de piggar upp oss alla lite!
Barnen har fått en plastring och undrar så vad de kan vara i nästa paket!

Jag är nöjd över mig själv just nu, jag ringde hem M igår.
Kännde att jag själv inte orkade rodda sjuka barn och hem och efter ett sms och ett telefonsamtal där jag började gråta så kom han hem.
Han har ändå kortvecka men de blev 1½ dags vab.
Mindre pengar men nu handlar de om viktigare saker än de!
Min energi är så liten att den räcker inte när något går snett!
På måndag hoppas jag att jag fått lite extra sömn och att alla är friska så vi kan återgå till de vanliga.
Förhoppningsvis hinner jag ladda lite innan nästa smäll kommer...

1 kommentar:

Johanna sa...

Den läkarn jag träffade frågade om jag ville ha tabletter eller flytande, så det verkar ju finnas i fast form också!

Kanske inte går att byta nu, men till nästa gång kanske. =)
Det pysen fick heter Kåvepenin, vet inte om ni fick samma..?

Vissa stunder här hemma kan ja oxå tycka är riktigt jobbiga, men du ha ju d gånger 3 så jag kan ju bara ana... Skickar styrkekramar! =)
Hoppas överraskningen gjorde humöret på topp hos småtrollen!

kramkram!