fredag 1 oktober 2010

Intensiv vecka

Som alltid så går tiden i ett rasande tempo. Jag vet inte vad vi gör av dagarna men hemma är vi inte.
Vi har roat oss med öppna förskolan, lek, lunch hos mamma m.m.

I onsdags kväll blev jag själv med Lillskruttan och Lillprinsen. Mormor tog med storgrabben in till stan där de mötte upp M för att kika runt på lite bilar till mamma.
Vi hade mys kväll i soffan med lite kakor och saft.
Otroligt vad lungt det är när inte S är hemma, nattningen gick smidigt eftersom hon bara är att lägga ner och sen gå ut.

Gårdagen spenderade jag mest ute på byn, hann me 3 prommisar, lite fika hos S och lilla M och liiite nytta här hemma.
Sen var vi bjudna på midda hemma hos bästa S.
De är så trevligt att göra något på eftermiddan när man är änka, så vi passade på då både M och M jobbade kväll. Barnen lekte bra ihop också.
De måste vi göra om!

De är faktiskt nåt jag kan sakna nu när vi bor där vi bor och de flesta vi umgås med bor i stan.
En spontanmidda mitt i veckan, en kopp kaffe efter maten, någon som bara tvärt kommer förbi för lite surr.
Inte för att de är långt in till stan, men de behövs lite mer planering och att köra in till stan efter middan för en kopp och lite surr gör man sällan.
Annars tycker jag ju de är toppen och bo här och skulle inte alls vilja bo i stan, här kan barnen vara ute hur mycke de vill och jag är inte de minsta orolig. De håller sig runt kvarteret och på lekparken. Barnen springer mellan husen och när de börjar skolan kommer de kunna ta sig fram och tillbaka själv.

Så vid närmare eftertanke prioriterar jag det åsså får jag helt enkelt bli bättre på middagar med vänner mitt i veckan.

1 kommentar:

Anna sa...

Snart blir jag oxå ledig då har jag all tid i världen för surr :-)

Ni får komma å hälsa på oss i huset sen.. flyttar om 1 vecka.. :-D