fredag 10 september 2010

Strömlös morron

Blev väckt av M som sa att vi var utan ström. Sen lämnade han huset för en sväng till fjällen.
Tusan, hur gör man välling utan ström?
Som tur var hade han hunnit koka lite vatten innan allt dog så barnen fick iaf lite halvljummen välling till frukost.
Jag målade mig i mörker, för de är trots allt fortfarande lite mörkt vid 7 tiden, dessutom har vi byggställningar utanför som skymmer extra.

Trots bristen på el så fick jag oss alla klara i tid.
A blev hämtad av dagmamman och jag gick med S till Kyrkis.
De är jobbigt för honom att bli lämnad på ett nytt ställe, med nya barn och nya fröknar men ack så välbehövligt.

Jag tog en sväng förbi ica och sitter nu och matar Lillprinsen samtidigt som jag själv försöker få i mig lite frukost.

Om en stund är de dags att hämta igen S och sen lämna honom till dagmamman.
Jag och A traskar vidare på andra äventyr då jag blev utan bil och inte kan fara på dietistmötet idag.

Inga kommentarer: