tisdag 21 september 2010

För mycke att göra

Här blev de visst inte så mycke uppdaterat.

Söndagen bestod av röstning, bibelutdelning i kyrkan, och en massa kalasande.

Igår drog vi igång veckan me en rivstart, började tidigt och avslutade sent.
Däremellan hann jag med en prommis, fika och surr på öf, lite omflyttning av kläder m.m. ännu en prommis, gomidda och efterrätt för karln som fyllde år.
Lillprinsen ville inte alls sova i natt så vi har legat på soffan och mest myst framför diverse serier.

Trotsade tröttheten och traskade på öf när barnen vaknat och vi gjort oss i ordning imorse.
Gick till mamma efter lunch för att barnen skulle få lite leksällskap, ja jag också.
Lillskuttan ville inte sova så idag testade vi för första gången att skippa dagsvilan.
Blev även kvar på midda hos mamma, sen fick M hämta barnen medans jag och Lillprinsen tog oss en liten omväg och prommis hem.
18,15 tog orken för Lillskuttan slut, så då hamnade hon i soffan med tutte och snuttis.
Efter de har jag hunnit med att få en tjockpannkaka in i ugnen, en tvätt instoppad, diskmakinen tömd.
Nu ska jag och den sovande Lillprinsen mysa i soffan framför Idol medans karln börjar tapetsera vårt blivande sovrum.

Hoppas på att få tag på mamma också och håller tummarna för att jag lagt mina nycklar där någonstans för här hemma finns dom inte.
Minns att jag hade dom på fickan när jag satte på mig jackan hos mamma, men sen kom mormor och morfar förbi just när jag stängt igen dörren hos mamma och då låste jag upp till dom. Sen minns jag inte vars jag hedde dom..?

Inga kommentarer: