fredag 9 juli 2010

Tidsfördriv

De gäller att fördriva tiden på bästa möjliga sätt för att slippa alla tankar.
Jag skulle behöva ligga på soffan och vila för att minimera smärtan, men då snurrar tankarna i 380 och de orkar jag inte med.

Hela graviditeten har varit ett enda orosmoment.
Första tiden oroade jag mig för att vi än en gång skulle få gå igenom förlusten av ett barn.
När vi sen såg att bäbisen levde och mådde bra i magen så dök "fenestreringen" upp och oron över att det kan spricka upp och gå riktigt illa tog över.
Nu oroar jag mig över alla onda sammandragningar och att olika läkare har olika åsikter vilket gör de hela ännu mer frustrerande.
Kommer bäbisen inte ut snart kommer jag hamna på psyket istället för på förlossningen!

50 min är iaf avklarade med att riva och renbädda 3 sängar.
Satt upp två tavlor också som legat i flera månader, nu fattas bara hyllan men den måste jag köpa först.
Ska ta å rensa lite i medicinskåpet också så man hittar de man behöver när man behöver de.
Just nu fungerar de som ett lite-allt-möjligt-rat skåp.
Nycklar, medicin, inte-tappa-bort-lappar m.m.

Inga kommentarer: