torsdag 15 juli 2010

Badstranden

Vi tog vår packning och satte oss vid vattnet på Nydala.
Första timmen ägnade vi oss mest åt att klä på oss och klä av oss med jämna mellanrum.
Molnen hopade sig just runt solen och vindarna va rätt kalla.
Men sen blev de strålande sol och riktigt varmt.
Blev ett par timmar där innan jag var tvungen att dra mig hemåt för sista besöket hos bm.

Allt såg bra ut förutom att magen inte vuxit en enda centimeter på 4 veckor.
Men jag vet ju efter alla ul och viktskattningar att de är en helt normal svensson bäbis där inne.
Bm skulle dock ringa specen och rådfråga, men eftersom jag ska tillbaka till läkaren på månda så är jag inte speciellt oroad.

Hämtade hem två solstrålar lite tidigare, S ville följa med sin nya kompis hem så han fick se var han bodde. Så medans han cyklade dit så gjorde jag och A pizza.
Efter middan bjöd A på pepparkakor. Enligt henne funkar de jämt oavsett årstid!

Sen ville S tillbaka till sin nya kompis så jag och A följde me bara för att kolla vars han bodde och att va ok för hans föräldrar.
Fort hade jag surrat bort lite drygt en timme och de va dags att gå in för alla barn.
Trevligt att lära känna lite nya föräldrar och barn. N är lika gammal som S och hans lillasyster 1 år yngre än A.
Så jag hoppas dom kan fortsätta umgås.
Stora barn jag börjar få, när dom cyklar iväg själv till kompisar!

Nu när mannen lägger barnen ska jag ta å sy lite på ett linne som har lite för långa band, sen slänga mig på soffan å se om de går nå sevärt på tv.

Morgondagen är planerad den me, ja precis som resten av helgen!

Inga kommentarer: