måndag 5 juli 2010

Åskväder

Gårdagen gick i ett rasande tempo.
Fixade lite ute på gården på fm och sen hamnade jag visst i en solstol med en ny bok för att vila en stund.
De blev rätt länge, ja så länge A sov.

Sen var det dags för lillasysters kalas.
Först en massa fika och sen grillade vi alla middag tillsammans.
Trevligt värre.
Roligast av allt var att ge mamma hennes present.
En dator, hon fick min eftersom jag fått mig en ny.
Skulle egentligen fixa en dator till henne enligt order, men när vi väl började kolla runt så ville jag ha en ny istället.
Så innan alla recoverydiskar, installationer m.m. är gjorda på den här datorn så kan jag inte lägga in några bilder.

Inatt vaknade jag av värsta åskvädret, inte för att jag är rädd för åskan men de lät verkligen som om hela huset skulle kunnat rasa. Måste ha varit väldigt nära.
Dessutom stod både As balkongdörr lite på glänt och S fönster öppet.
Men resten av familjen sov sött vidare, var bara jag som länge låg och lyssnade på åskan och allt regn som vräkte ner.

Imorse lämnade jag barnen på "sommardagis" jag visste att de skulle bli jobbigt för S, men som tur va så fanns de ett par barn från "dagmammegruppen" så kompisar har han iaf.
De är tur lillasyster är tuff och tar hand om honom.
Värst känns de att han inte känner nån av fröknarna så han har som ingen att gå till när han är ledsen.

Lite senare idag har jag en tid hos bm, då får vi se vad hon säger om min "mensvärk" och de onda. Vågade aldrig ringa förlossningen ihelgen för jag har minsann inte haft tid med något barnafödande...
Men från och med idag känns de ok, men bara för de så kommer väl allt bli lungt!?

Inga kommentarer: