lördag 19 juni 2010

Så jämnställda är

Kön: Kvinna
Ålder: 25 år
Bor: Utanför Umeå
Bor ihop med partner: Ja


Vem är bäst på tekniska saker i ditt förhållande?
Beror kanske lite på vad det gäller, men främst så har min man mer tålamod och är nog därför ändå bättre än mig.

Vem är bäst på matlagning?
Om vi inte ska leva på korv och makaroner eller mixicanasoppa så får de nog bli jag som fortsätter husera i köket.

Vem lagar vardagsmaten?
Jag.

Vem lagar lyxmaten?
Jag.

Vem städar?
Jag sköter vardagsplocket, städar toaletterna och dammtorkar. Resten får han sköta.

Vem sköter avloppet?
Vi brukar göra de tillsammans.

Vem är bäst med bygg?
Mannen.

Vem är mest mån om att inreda?
Jag.

Vem har mest kläder?
Jag.

Vem tjänar mest?
Vi tjänar ungefär lika mycke, jag ibland lite mer.
Beror lite på hur schemat faller sig...

Vem tar oftast initiativ till sex?
Båda.

Vem vill oftast mysa?
Jag.

Vem ringer mest?
Jag.

Vem SMS:ar mest?
Jag.

Vem festar mest?
Mannen.

Parmiddagar?
Ja.

Vem har svårast för att möta den andras vänner?
Mannen.

Föräldrar?
Vi har bäst kontakt och träffar oftast min mamma.

Vem tycker bäst om barn?
Båda.

Din partners intressen? Dina intressen?
Mina intressen tar mindre tid och kostar framförallt betydligt mindre. Jag sköter även de mesta efter barnen lagt sig...


Enkäten hittade jag hos Alexandra

Inga kommentarer: