söndag 16 maj 2010

Söndagar = fixardagar

Söndagarna brukar nästan alltid gå till städning, tvättning å annat småfix.
Så även denna söndag.
Åkte in till stan direkt efter frukost, va på obs och köpte blommor och handlade lite. Sen en sväng förbi plantagen och köpte en skottkärra och lite frön som ska sås så småningom.

Lunchen är intagen och tvätten jag trodde jag skulle få hänga ute hänger i källaren.
Medans killarna är i garaget och lillskruttan sover så ska jag passa på att vila min onda mage.

På eftermiddagens schema står hänga upp nya gardiner i As rum, hänga upp en ny lampa, lägga in all tvätt i garderober och sen ska vi ut och plantera blommor i krukor och ställa ut.

Jag hade planerat och förberett för pasta och baconsås till midda, men barnen ville annat.
De känndes dock lockande me deras förslag så jag gissar på att de blir hämtpizza till midda!

Inga kommentarer: