söndag 18 april 2010

De snöar igen

Just nu känns de som jag vill dra täcket över huvudet och komma fram i maj igen.
Jäkla aprilväder! De har nänligen varit både regn, sol och snö idag!

Vi började morronen med att tömma källaren och resten av huset och gården på skräp.
Åkte på sopstationen och kastade allt.
Sen hem och hämta alla sopsäckar med pant för ungefär ett år som stått i källaren och tagit plats.
Pinsamt värre att komma in med en 8 sopsäckar eller vad det nu va på affären.
Mer pinsamt var det när de stod 4 p i kö och apparaten la av.
Nåväl vi tog oss tillslut därifrån med ett par hundra kronor i pantkvitton.

När lunchen var intagen blev humöret för 3/4 av familjen lite bättre. Den sista personen fortsatte vara arg så jag är glad att garaget finns ibland.
Där lämnade jag karl och son medas A sov så jag kunde lägga mig på soffan och vila.

Har iaf fått avsluta dagen på ett helt perfekt sätt.
Midda me "mammorna" på tapas.
God mat och väldigt trevligt sällskap. Vi har som vanligt gått igenom de allra flesta samtalsämnen, man kan ju bara hoppas att borden bredvid va för upptagna med sitt eget och inte tjuvlyssnade på oss!
Hann även med en sväng hos E & E å lite snurr.

En förhoppningsvis god natt så är jag kanske laddad för städning och cykling imorrn.
Om de nu inte är så att de kommer en massa snö inatt förståss!

De sparkar ända uppe vid naveln, så nog växer den där inne alltid, även om inte magen är så stor...

Inga kommentarer: