fredag 18 september 2009

Av allt blev de bara... pannkaka

Hade en plan för hur jag skulle lägg upp dagen idag.
Hade flera saker som jag skulle göra så jag slipper stressa ikväll och imorrn.
Men jag har bara gjort de roliga av allt.
Dvs tagit en lång promenad, handlat och suttit med IKEA katalogen så nu är nästan hela inköpslistan gjord.
Har vissligen hunnit äta lunch, druckit 3! koppar te och nu ätit lite mellis också.
Skulle kanske göra nåt av de jag hade tänkt innan det är dags att hämta hem småtrollen.

Vi ska baka pizza och kanske röra ihop sockerkakan så den hinner kallna innan jag ska göra tårta på den imorrn.
Kanske utnyttjar jag dom lite och låter A dammsuga och S torka golv. Bäst att passa på medans de vill hjälpa till!
Även om det inte bli prima resultat så blir de ju inte värre iaf!

På tal om tårta så är de ju ett helt företag när allt ska vara helt mjölkfritt, måste baka min egen sockerkaka för att göra bottnarna, får koka marsansås för i den färdiga fanns de förståss mjölk... Nog för att jag tycker om att baka, men allt vore ju lite enklare om det fanns alternativ.
Varenda kex innehåller ju mjölk, ibland vill jag bara att de ska gå snabbt att få fram fikat på bordet!
Tack till A som jag träffade på affärn idag iaf, hon hjälpte mig att handla mjölkfritt lite smartare och lite billigare!

Inga kommentarer: